תוכנית ליווי להורים - "מפסיקים ללכת על ביצים"
התמודדות מיטיבה עם ילדים ומתבגרים
הורים מחזירים שליטה לתא המשפחתי- מחזור 7
איך עוצרים את החוצפה, הדחיינות, ההסתגרות והבדידות שלהם ?
תחום הפרעות ההתנהגות הוא תחום מורכב וקשה לטיפול, הוא מלווה בהמון התנגדות לטיפול מצד המתבגרים/הילדים, הם מתקשים להתמסר לטיפול ובטח שאינם מעוניינים בשינוי.
מנגד, ההורים אובדי עצות מייחלים לשקט ושליטה בכל הכוח, מבקשים "שקט תעשייתי", רוגע ושלווה ולעיתים מתחילים "ללכת על ביצים", "לעגל פינות", "להיות עיוורים" מה שמחזק עוד יותר את הפרעת ההתנהגות ומתחת לפני השטח את הכאב של המתבגר/הילד.
בעשור האחרון אנחנו עדים לעלייה של כ 400% בתופעות של הפרעות התנהגות (בעיקר בקרב מתבגרים), ההשערה המרכזית מצביעה על תמורות בהורות, חינוך והתנהלות הורית שמתקשה לספק סמכות יציבה, לעיתים מעבירה מסרים סותרים, גוננות יתר, שיח תפעולי והמון שפע חומרי שניתן כפיצוי, פינוק ושירותים מיותרים הפכו להיות עניין שבשגרה - מקובל "נורמלי", ילדים חווים הזנחה רגשית לצד שפע חומרי והמון תחושות של בדידות, תלישות, העדר שייכות, תחרות, קנאה ועוד.
ההורות של העידן החדש מנסה לסדר את המציאות ולהתאים אותה לקשיים של הילד/המתבגר ולא מאפשרת התמודדות ופיתוח חוסן, עמידות במצוקה.
ילדים ומתבגרים כיום מתנהלים במציאות מורכבת מאוד עם סף תסכול נמוך מאוד, תחושת ערך מעורערת, תחושת חוסר אונים והמון התקפות זעם, בעיות רגשיות, אלימות, התמכרויות למסכים/ חומרים משני תודעה כבריחה מהתמודדות, כל אלו מערערעים את השלווה והחוסן ומונעים מהם התגברות והתמודדות מול מציאות החיים, מייצרים תלות רגשית ופיזית, תובענות ולא מעט תסכול.
התכנית יוצאת מנקודת ההנחה הבסיסית שההורים הם המטפלים הטובים ביותר לילדים שלהם. אף אחד לא יכול להחליף הורים.
15 שעות לימוד
5 מפגשי זום + הקלטות
קבוצת תמיכה בואטסאפ
ספר - חינוך מתבגרים בעידן החדש - "ג'ונאם"
פגישות פרטניות - אופציה
מבנה התכנית ותוכן עניינים
מפגשי זום בימי שני ושלישי בין השעות 20:15 - 22:00, המפגשים יוקלטו ויעלו לסביבה פרטית לבוגרי התכנית בלבד, למשך חודשיים.
ליווי בקבוצת וווטאספ לאורך כל התכנית
מפגשים פרטניים בקליניקה (אופציה בהתאם לצורך)
מפגש 1
24/11/2024 שעה 20:30
מבוא - התאמת מציאות - הורית, תמורות בהורות, הבנה של תפקיד הסמכות ההורית, איך נכון לשים את "הילד במרכז" מבלי לפגוע בו ולייצר גוננות יתר, שיפוט ובעיקר החלשה והרעלה של מערכות היחסים.
מיקוד בקשיים של הילד - בעיות חרדה, קשיי קשב וריכוז, בעיות רגשיות יחד עם הפרעת התנהגות והעדר רצון לקבל טיפול-נכיר את מנגנוני הנפש - התמכרות למסכים, שימוש באלימות, ביקור לא סדיר בבית הספר - במה מטפלים קודם כשיש כל כך הרבה קשיים ?
מפגש 2
1/12/2024 שעה 20:30
תפיסת ההורות - הורה סמכותי, הורה מגונן, הורה קשוח לעומת יציב- עד כמה הדרישה של ההורה להתאמות מהסביבה מייצרת תלות ותובענות, מצמיחה בעיות התנהגות ומטפחת את התסכול במשפחה.
השיח הפנימי של הילד החרד, מעגל הקסמים שמייצר תסכול הורי ותלות של הילד באחר. השפעות התאמת המציאות ההורית על החוסן הרגשי, ההתמכרות למסכים, בריחה מהתמודדות ובנייה של תפיסת מציאות מעוותת ותפיסת עצמי נמוכה
מפגש 3
8/12/2024 שעה 20:30
תפיסת הילד: ילד רגיש/חזק/בעייתי/ יש לו אופי - איך תפיסת הילד בעיני ההורה מייצרת התנהלות תלותית, הימנעותית ובונה תחושת תסכול. הבנה של מנגוני ההשפעה על עיצוב תפיסת העצמי של הילד. גוננות הורית שבונה הימנעות ובריחה למול תמיכה הורית שמייצרת חוסן רגשי והתמודדות.
הורה ללא משאבים להתמודדות עם מתבגרים "קשים" או במצבים קשים. בניית תוכנית עבודה להפעלת סמכות הורית לא אלימה, תפקיד התומכים בתוך מציאות של השתקה, בושה וקושי של הורים להציב סמכות וגבולות - מפסיקים ללכת על ביצים.
מפגש 4
15/12/2024 שעה 20:30
היגיון התנהגותי - איך מפעילים סמכות לא אלימה, משמעות העבודה הקולית, יצירת האווירה המשפחתית, ענישה בצורה שמקדמת חינוך ולמידה למול ענישה שמונעת מכוחנות, חולשה הורית ותחושת תסכול וחוסר אונים.
עקרונות הטיפול- היררכיה של מטרות, סדר פעולות, בניית תוכנית אישית של מצפן משפחתי ועגינה הורית, הסכמה בין הורים על ערכי החינוך. תרגול וכתיבה של עיקרי השינוי הנדרש, הכרזה על השינוי ותחילת התמודדות הורית ומשפחתית
מפגש 5
22/1/2024 שעה 20:30
המשך עקרונות בניית תוכנית טיפולית מותאמת אישית
העמקה של תוכנית הטיפול והתגובה ההורית הנדרשת למול ילדים/מתבגרים מסלימים, אלימים, מנותקים, בורחים מהבית, מאיימים בהתאבדות ועוד.
מפגשי קליניקה בפרטיים
בתיאום בהנחה למשתתפי התוכנית
טיפול פרטני, הפעלת תוכנית טיפולית, טיפול בחרדה, סירוב בית ספר, אי ביקור סדיר, בעיות אלימות, חוצפה, חרד חברתית, הימנעות, דחיינות, התמכרות למסכים.
אודות ליאורה חיים
פסיכותרפיסטית מוסמכת איט"ה, בוגרת MA בחינוך מיוחד, מדריכת הורים בכירה, מטפלת רגשית, מדריכת מיניות למתבגרים - אמא ל 4 מתבגרים
ליאורה בעלת ניסיון עשיר בטיפול והדרכה במתבגרים (8+), למעלה מ 20 שנות ניסיון, אלפי שעות טיפול, מאות משפחות ומתבגרים על כל הקשת הסוציואקנומית.
פסיכותרפיסטית מוסמכת איט"ה, בוגרת MA בחינוך מיוחד, מדריכת הורים בכירה, מטפלת רגשית, מדריכת מיניות למתבגרים - אמא ל 4 מתבגרים
ליאורה בעלת ניסיון עשיר בטיפול והדרכה במתבגרים (8+), למעלה מ 20 שנות ניסיון, אלפי שעות טיפול, מאות משפחות ומתבגרים על כל הקשת הסוציואקנומית.
השליחות של חיי היא לבנות גשר בין הורים, מחנכים, מדריכים לילדים ומתבגרים. להבין את השפה שלהם, את המכשולים של המציאות בדור הZ והאלפא ולתת כלים שמאפשרים להם חוסן נפשי, מסוגלות וצמיחה.
במהלך השנים האחרונות, פיתחתי כלים שונים ומגוונים באמצעותם אני מעבירה את הידע שצברתי במשך שנים הלאה להורים, למערכות החינוך ולמטפלים במטרה ליצור מערכת יחסים בריאה וקירבה בין ההורים למתבגרים תוך הבניית יכולת השפעה בנקודת הזמן הקריטית לילדים ולנוער, שימוש בסמכות כמעצבת התנהגות, מייצרת קרבה הורית תומכת ולא מגוננת, מונעת תלות ובונה עצמאות וחוסן רגשי שישרת את הילדים בבגרותם המאוחרת יותר.
ה"אני מאמין" - בשיטות הטיפול והאימון שפיתחתי: "מגן הנפש"
עבודה עם מתבגרים מחייבת הבנת עומק של המרחב שלהם, הכרות עם האתגרים החברתיים והרגשיים שלהם, הפחדים והחרדות שמנהלות את גיל ההתבגרות של העידן החדש.
הטיפול בילדים ובבני נוער הוא טיפול ממוקד, דינמי, רגיש, מקצועי, מותאם וכזה שמטרתו לתת כלים, להניע לפעולה ובעיקר לייצר מוטיבציה אקטיבית לשינוי, לריפוי, להתמודדות והתגברות על אתגרים, קשיים, חששות ופחדים.
לעיתים הם הולכים לאיבוד בתוך ים המסרים/ התחרות ומיליוני הלייקים ברשת, הם מגיעים למסע החיים שיש בו קשיים ודרישות, מציאות מורכבת ותחרות.
מסע שמחייב אותם להיות חסינים רגשית, עם תחושת מסוגלות, אומץ ובעיקר עם קבלה עצמית ואהבה עצמית - עמוד שדרה רגשי יציב.
בפועל, הם מגיעים למציאות החיים עם תודעה שה"חיים תותים", שיש את מי שיסדר עבורנו את המציאות שלא יהיה קשה בתוכה, שיש הורים ואנשים בוגרים שיסדרו הכל, שאין צורך להתאמץ, שלא צריך לעבוד קשה ובעיקר התחושה שמנהלת אותם היא תחושת ה"מגיע לי" ותחושת התלות שמייצרת תחושת מסוגלות מעורערת וסף תסכול נמוך.
התובנות הללו מייצרות תסכול שנצבר בתוכם, הם חיים בתוך בועה, שם הם מגדלים חרדות, פחדים ומחשבות מורכבות וקשות לגבי המציאות, בעיקר לגבי היכולת שלהם לשרוד אותה.
המרחב מציע להם "פתרונות קסם" : סמים, אלכוהול, מסכים, אלימות , זנות ועוד
כל אלו נגישים וזמינים במרחב והופכים להיות "נורמליים".
בצד השני של נדנדת החיים נמצאים ההורים שלפעמים "הולכים על ביצים", לא לגמרי מבינים מה נכון , מפחדים לפגוע בילדים, מנסים לשמור ולגונן ולעיתים נמנעים, דוחים, מתנתקים ועוצמים עיניים. לפעמים במקום לחזק מבצעים החלשה הירואית קשה ומורכבת.
מתבגרים היום גדלים בתוך מסר כפול של שפע (חומרי) מוגזם, שהם טובעים בו וכבר אדישים אליו לצד הזנחה רגשית קשה שבה הם גדלים בבדידות קשה ובריק רגשי ומחשבתי.
שיטת "מגן הנפש" פוגשת את הכאב ומתבוננת בו בעיניים חשופות בלי פילטרים, עם כנות ויושרה פנימית, הרבה אופטימיות, חיבור לרגש ולא ניתוק ממנו ותקווה שהם יכולים לשרוד את המסע, בתחושה חברתית הדדית ולא בתחושה של "נסיכים".
שיטת מגן הנפש - הכשרת אנשי חינוך, טיפול, אימון לשיח, הדרכה ותקשורת עם בני הנוער של דור המסכים.
מרצה לצוותי הוראה בבתי הספר במסגרת גפ"ן במשרד החינוך.
בעלת פודקאסט, בלוג וספר בתחום בני הנוער.
בעלים של "הבית להורים ולמתבגרים" - טיפול CBT ,DBT, ACT, NLP הדרכת הורים, טיפול זוגי, הדרכת מיניות לגיל ההתבגרות.
מוסמכת לטיפול בנרקסיסטים, פסיכופתים - מטעם "עוגן"
מה עלות תכנית הליווי?
מחזור 7 במחיר מסובסד
מחיר רגיל
2800 ש"ח
מחיר מיוחד
89ש"ח ש"ח
* 10 תשלומים בלבד בלבד.
הנחה של 1900 שקלים !!!
מחזור במחיר מסובסד נצלו את המחיר המוזל!
מספר המקומות מוגבל !!, מהרו להרשם !!
ליווי צמוד בקבוצת וואטסאפ פעילה , אופציה - מפגשים אישיים בקליניקה במחיר מוזל
תכלס... עם מה יוצאים מתוכנית הליווי
1
סמכות הורית
הבנה וכלים לביסוס הסמכות ההורית, הפעלת הסמכות כהורה מחנך ולא כוחני
2
בטחון ומטרות חינוכיות מוגדרות
הגדרת מצפן יציב וערכי שילווה את כל בני הבית
3
שיח ותקשורת
שפה משותפת בין בני המשפחה של שיח ותקשורת
4
מפסיקים ללכת על ביצים
הכרות עם המרחב שבו גדלים הילדים שלנו, הכרות של קודי ההתנהגות שלהם ורחשי ליבם.
5
שינוי משמעותי בכל הבית
תכנית ליווי צמודה יד ביד כל הדרך
6
ילדים מצוידים בחוסן רגשי
ילדים עם סף תסכול מותאם למציאות החיים
7
ויסות רגשי
יכולת הרגעה עצמית, שליטה וויסות רגשי
8
כלים לחיים
כלים לבניית חוסן רגשי בניגוד לטיפוח של תלות רגשית ותובענות.
בוגרי הקורס מספרים
אמא ל 3 מתבגרים מהצפון
המון תודה ליאורה, קורס חשוב ומשמעותי. לכל הורה ובטח להורה עם ילד מתאגר.
עוזרת להבין את המנגנונים העומדים מאחורי האוטומטים שלהם ושלנו ולהפוך לפו אקטיבים מולם.
הילדים שלנו גדלים בעולם שנדמה לעיתים כי הוא כל כך רחוק ושונה מהעולם שאנחנו גדלנו בו. הקורס הזה פתח לי צוהר להבין את העולם שלהם.
הבנתי גם שיש דרך, אפשר לתקן והכי חשוב אני לא לבד. ממליצה בחום!! למעשה אני חושבת שזה צריך להיות קורס חובה.
הכשרה סופר חשוב ומקיפה. נוגעת בכל הרבדים, מעבירה את החומר בצורה מעניינת ומדויקת.
רביד, אמא ל 2 מתבגרות
ליאורה מטפלת עם נשמה, הגישה שלה מותאמת למציאות, הידע שלה רב, מועבר בצורה מקצועית, נותנת כלים להתמודד עם סיטואציות קשות עם מתבגרים.
ליאורה הראתה לי שיש אור בקצה המנהרה, שלא גידלתי ילד מפלצת ושאני לא אמא לא טובה, אלא אמא מבולבלת וההתנהגות של הילד מראה שיש בעיה.
בכל הרצאה קיבלנו כלים איך להתמודד עם סיטואציות ומצבים ואיך להפוך את הבית לנעים יותר, ואיך סיפורים אמיתיים מסיטואציות של החיים.
ממליצה על ליאורה בפה מלא, שמחה ומאושרת שפגשתי את האדם הזאת שמבחינתי היא מלאך מציל נפשות. קורס חובה לכל הורה לילד מתבגר.
אורית הבדלי, עובדת משרד החינוך
לאחרונה עברתי תהליך ליווי בשם "אהבה זה לא כל הסיפור" עם ליאורה חיים שעסקה במאפיינים של הפרעת התנהגות ובכלים להתמודד עמה בזרקור על ההורים, על אנשי החינוך ועל הילדים.
קורס זה נת לי חומר למחשבה, ובה בעת נתן תשובות לשאלות שהתמודדתי עמן.
ליאורה, אשת מקצוע מנוסה, מיומנת, מעבירה את הקורס ביד רמה, במקצועיות, ברגישות ובאמפתיה לאור התכנים המורכבים, ולעיתים גם האישיים, שהועלו ע"י המשתתפים.
הקורס זו מותאם להורים ולאנשי מקצוע כאחד, ומאפשר חיבור אישי ומקצועי לתכנים המועברים בו.
אני מרגישה שיצאתי נשכרת מהמפגשים , ואני מצפה לסדנת ההמשך.
ממליצה בחום , ותודות לליאורה שחשפה אותי למידע שימושי מאוד ונתנה לי כלים להתמודד עם תלמידים אלו ועם הוריהם.
לי, אמא של מתבגרים צעירים
אתחיל בזה שכמעט כל יום יוצא לי בשיחות עם חברות לספר על הקורס המדהים שעברנו יחד מוצאת את עצמי משיחה לשיחה מחדדת יותר ויותר את המסרים הדוגמאות והערך אבל תמיד אני מסכמת בכך שבקורס כולו המטרה השיגה את עצמה כי המטרה היתה להעביר אותנו ההורים תהליך.
אני שהרגשתי שירדנו מהמסלול , שהטונים עולים מהר מידיי ובתדירות תכופה מידיי, התחלתי לשאול את עצמי מה עשינו לא בסדר איפה טעינו ,אנחנו משפחה חמה וקרובה עוטפת מטיילת צוחקת מתחבקת, מתכרבלת,קלטנו שזה אצלנו שאנחנו המראה שלהם והם שלנו הבנו שיש בעיה וידעתי,הרגשתי והאמנתי שהפתרון אצלך.
הקורס הכיל המון המון ידע ומידע מציף בכלים המון כלים אבל לא של עשה ואל תעשה אלא מה נכון לעשות , כלים שמתווים דרך , כלים עם משמעות ארוכת טווח שמה שיעבוד לך היום עם ילד בן 7 ישמור עליו ועליך כהורה במערכת היחסים עד גיל 27 …
התוכנית אינטימית ומאפשרת שיתוף.
ליאורה, את היית בפניות של 200% להכיל אותנו וזה היה מדהים באת עם כל הלב ושמת אותו עבורנו לא מובן מאליו בתוכנית של 4 מפגשים ( שהפכו ל 6) אבל זה מה שהכי גרם לי לבטוח בך , אני ממליצה ואמשיך להמליץ עליך בכל הזדמנות שתיהיה לי 🙏
אורנית, אמא ל 2 מתבגרים
💝 הגעתי אליך עם הרבה אהבה לילדי אך עם תחושת חוסר אונים לגבי ההתמודדות איתם והתחלתי להרגיש שאני מאבדת שליטה .
בתכנית״אהבה 💓זה לא כול הסיפור📙״ פרסת את משנתך, התכנית שהיתה אמורה להיות 4 מפגשים הפך ל-6 את אינך חוסכת מזמנך וחשוב לך שהמשתתפים יגיעו לתוצאות.
את מסבירה את הדברים בצורה ברורה,עשירה, מקצועית, ועם דוגמאות וסיפורים המסייעים בהבנה של כיצד יש להפעיל סמכות ולגייס את הילדים לשיתוף פעולה בנחישות ועקביות.
כבר תוך מספר ימים ניתן לראות תוצאות , תודה 🙏💓
שרית, אמא למתבגר
תכנים חשובים מאוד לכל הורה, לילדים מתבגרים.
ניתנו הנחיות פרקטיות וקלות ליישום.
קורס מרתק ומעשיר, חובה כל הורה ומטפל.
במהלך הקורס מועבר חומר שברובו מאוד מעניין, כל אחד יכול להתחבר למשהו ממה שמדובר ולמצא את עצמו בסיטואציה דומה.
ניתנים כלים פרקטים לעבודה עם מתבגרים שרובם יכולים להתאים לרוב המקרים.
ליווי צמוד, ספר - מדריך לחינוך מתבגרים בעידן החדש " ג'ונאם" וקבוצת ווטסאפ לתמיכה ומענה במהלך ההכשרה, אופציה -2 מפגשים אישיים בקליניקה
מוזמנים/ות להצטרף למעגל הקרוב שלי - היו הראשונים לקבל את כל התכנים הכי משמעותיים שלי:
פוסטים עם ערך משמעותי להורים, פרקים חדשים בפודקאסט שלי, הרצאות להורים שמתקיימות ללא עלות אחת לחודש ועוד
למי מתאימה התכנית?
הורים למתבגרים מעל גיל 7, שמרגישים או חווים קשיים בהתנהלות ותקשורת בתוך הבית. הסתגרות של ילדים בחדר, שקרים, בעיות חברתיות, עבריינות נוער, שימוש בסמים ואלכוהול, התנהגויות קיצוניות, התקפות זעם, כעסים.
נשר מבית ספר, קושי לקום בבוקר, התמכרות למסכים, אובססיות (בעיקר סביב מראה חיצוני), מציינות יתרה, פרפקציוניזם, אלימות כלפיכם, התנהגות סיכון, מיניות לא מותאמת, חיבור לחבורות של ילדים שאתם לא מכירים, מסתורין, התנהגות קצרה ועוד.
התוכנית מותאמת להורים וגם למטפלים מתוך הבנה וניסיון שטח שהפרעת התנהגות חייבת טיפול משפחתי כולל, ההורים חייבים להיות חלק בלתי נפרד מהטיפול, הם סוכני השינוי המשמעותיים. כלים ביינתנו בהכשרה יאפשרו לכם כהורים לאתר את הבעיה בצורה ממוקדת ולא לחשוב שיש צורל בטיפול רגשי למול חרדה, וגם לשנות את ההתנהלות שלכם ולייצר שינוי. מטפלים יוכלי לקבל כלים פרקטיים להתנהלות נכונה מתוך הכרות עם מחקרים בתחום (אין הרבה), ניסיון שטח וכלי אימון שיאפשרו להם לייצר שינוי ולהיות טובים יותר בעבודתם.
מה מיוחד בתכנית הליווי?
ראשית ההבנה ש"מדיניות ההכלה" פשטה את הרגל והמטפל הטוב ביותר של הילדים שלכם זה אתם.
חינוך ועיצוב התנהגות, הכנת הילדים להתמודדות עם מציאות החיים, בניית חוסן רגשי הן תוצאה של חוויות, אתגור, התמודדות, התגברות וכו'. כדי לאפשר לילדים להגיע לעצמאות, תחושת מסוגלות אישית, ביטחון וערך עצמי שישרת אותם בבגרותם נדרשת סמכות הורית לא אלימה, סמכות שמייצרת גבולות, שומרת, מכוונת ומגדירה את ההורה במרכז ולא את הילד במרכז. המונח סמכות נתפס כמונח כוחני, ואולי אפילו אלים, מטרת התכנית לאפשר להורים להפעיל בסמכות מכורח אחריותם ההורית ולא ממקום של כח, ודווקא דרך הסמכות לייצר חיבור רגשי עמוק לילדים, היכרות עם עולמם והכוונה הורית שאינה מגוננת אלא מאפשרת לילדים להתמודד עם המציאות בתמיכה הורית. התכנית תאפשר לכם בעיקר לשפר את מערכות היחסים עם הילדים ואת האווירה בבית, תפעילו פחות כח ותקבלו תוצאות של התמודדות והתנסות וחוויות של הצלחה עבורכם ועבור הילדים.
איך זה יכול להיות מותאם אישית אם זה קבוצתי?
הפעלת הסמכות מופעלת באמצעות מנגנון מותאם לכל משפחה באופן אישי. בתכנית תקבלו את העקרונות לבניית תכנית מותאמת עבורכם, אין "מתכונים בחמישה שלבים" ואין "פתרונות קסם", הפעלת סמכות מצריכה התבוננות בנו בתור הורים ותפיסת ההורות שלנו, התבוננות כנה בילדים שלנו. איזה משקפיים אנחנו שמים על כל ילד.
הבירור הזה מאפשר לכם לבנות את התכנית המותאמת עבורכם תחת עקרונות של מנגנוני ענישה, הצבת גבולות, בניית חוסן, התנהגות, שיח משפחתי, מניעה של התנהגויות סיכון ועוד.
בקבוצה נלמד את התהליך המפורט הכולל, את שפת הגוף הנדרשת, טון דיבור, מסרים, מיקום השיח, הפעלת התמיכה החיצונית, עוצמת התמיכה, השלבים בתוכנית, לטובת התאמות יש קבוצת ווטסאפ וגם מפגשים בקליניקה.
היתרונות של הקבוצה שהיא מאפשרת שיתוף וגם "יציאה מהארון מתחושת הבושה" שמלווה את המשפחות כולן ומלבה את הסכסוך. הקבוצה מאפשרת תמיכה רגשית ונרמול של המצב הקיים בבית.
אני מתביישת לשתף מול כולם מה קורה אצלי בבית
תתפלאי אבל כולם מתביישים לספר מה קורה אצלהם בבית, כולם חיים בצל הבושה וההסתרה, הבעיה המרכזית של הבושה שהיא מתדלקת את ההפרעות ההתנהגות ומאפשרת לבני הנוער ולילדים להמשיך למרוד ולהתנהג בצורה שמוציאה אתכם מהכלים, כי הם מבינים היטב שהם פועלים רק מולכם ושהם חזקים מכם.
בתוכנית נבחן את המשאבים שיש בכל בית ונגדיר איך אפשר לגייס תמיכה מבחוץ שמעבר לעזרה הפרטנית למול הילד/הנער היא תעזור לכם לצאת מ"ארון הבושה" ולהחליש את ההתנגדות של הילדים לטיפול ולשינוי.
לא חייבים לשתף שום דבר פרטי במהלך המפגשים, ניתן להתכתב גם איתי בצורה דיסקרטית ופרטנית בווטסאפ וכמובן מפגשי הקליניקה הפרטניים.
התכנית מתקיימת במרחב מוגן, נטול שיפוטיות, וההקלטות ישלחו אך ורק למשתתפי התכנית תחת מערכת של הגנה.
זה יכול לעזור גם לילדים עם בעיות חרדה ?
ראשית ההבנה ש"מדיניות ההכלה" פשטה את הרגל.
הפרעת התנהגות מתנהגת לעיתים כמו חרדה, חרדה "לפי דעתי", חרדה רק בימים / מקומות מסויימים.
הפרעת התנהגות מגיעה לפעמים בתחפושת של חרדה, חרדה חברתית או אפילו דיכאון, כאשר היא תוצר נלווה של הפרעת התנהגות ולא ההפך.
כשהטיפול מתמקד בחרדה/ בדיכאון אין שינוי בהתנהגות, אבל יש המון תסכול של הורים וגם של המתבגרים עצמם שמקבלים מסר שגוי, מסר שהם כנראה צודקים וממשיכים ב"מגיע לי" , "אתה לא מחליט עלי" וכו'
חשוב לדייק ולזקק את האבחנה וליצר מענה מקצועי מותאם שמטפל בשורש הבעיה, במקרה של הפרעת התנהגות יש אפשרות לייצר אבחנה מבדלת ולתת מענה ממוקד להפרעת ההתנהגות לפני הכל.
טיפול בחרדה בלי טיפול בהפרעת ההתנהגות לא יספק מענה לאורך זמן, ילד בהפרעת התנהגות יהיה בהתנגדות לטיפול ויהיה קשה מאוד לגייס אותו כי "הכל מגיע לו" ו"אף אחד לא מחליט עליו".
טיפול בהפרעת התנהגות בקרב ילדים/ בני נוער ומבוגרים צעירים חייב להיות טיפול משולב של: הורים, משפחה ומתבגר/ילד.
טיפול פרטני במתבגר/ בילד לא יניב תוצאות ויחזק את הפרעת ההתנהגות (לרוב).
טיפול בהפרעת התנהגות כולל בתוכו חיזוק ושיקום הסמכות ההורית, התנהלות חדשה, גבולות, שיח רגשי, הקשבה ובעיקר חיזוק המנגנון של שכר ועונש, הבנה של הדדיות וסמכות, תחושה חברתית והתנהלות סביבתית. התוכנית בהחלט יכולה לסייע לך לבצע אבחנה מבדלת ולפעול לשינוי של ההתנהלות בסדר הפעולות הנכון שיניב תוצאות.
אני מדריכת הורים - במה הקורס יכול לעזור לי ?
במסגרת הקורס תקבלי כלים מעולמות הפסיכותרפיה, CBT, DBT, סכמה תרפיה, טיפול בחרדה/דיכאון/OCD - תקבלי כלים ממוקדים ומקצועיים בעיקר טיפוליים ופחות הדרכתיים. זה ישפר את יכולת המענה שלך, יאפשר לך לעזור להורים ולמשפחות באמצעות כלים חדשים שיצטרפו לארגז הכלים שלי.
הקורס מספק מענה מפורט של ההפרעה, גורמים סביבתיים, אישיותיים, מרחב משפחתי, תרבות ועוד. שיטת הטיפול והמענה הנדרש, אבחנה בין הפרעת התנהגות לבעיות אחרות ויצירת בהירות ביציאה לדרך.מותאם להורים שמעוניינים לעשות שינוי וגם למטפלים/ מדריכים שרוצים לחזק ולשפר את ארגז הכלים שלהם.
אני מיואש/ת מבני הנוער שלי, ניסיתי הכל. מה זה כבר יעזור לי?
אני אלמד אתכם בקורס איך מפרידים את "הביצה" - איך מפרידים בין ההתנהגות של בני הנוער למצב הרגשי שלהם.אני אלמד אתכם איך להתמודד עם טריקת דלתות, אגוצנטריות, חוצפה, קללות, כעס, לא בא לי, עוד מעט, אחר כך ועוד.
כל זה עם חיוך, בלי עצבים ויציבות הורית משמעותית.
כשאתם יציבים ולא חזקים, סמכותיים ולא סמכותניים.
נלמד איך לצקת בחזרה את הסמכות ההורית למול כל הקשיים בשטח.
מותאם להורים שמעוניינים לעשות שינוי וגם למטפלים/ מדריכים שרוצים לחזק ולשפר את ארגז הכלים שלהם.
הבעיה אצלי היא הבעל שלי/ האישה שלי - הקורס יכול לעזור לי ?
ברור.ברוב המקרים בעיית/ הפרעת התנהגות מתפתחת על רקע של אי הסכמות בהורות, כל הורה מגיע מתרבות שונה/ תפיסת עולם שונה והבנה רגשית שונה.
במסגרת ההכשרה תקבלו כלים להתנהלות מיטיבה גם בתחום הזוגי, כך קל יותר יהיה לטפל בהפרעת ההתנהגות - הקורס יאפשר לך להבין גם את הצד של בן/ת הזוג שלך במטרה ישירה אחת - לעזור למתבגר/ לילד שלך ולייצר מציאות בריאה יותר בתוך הבית.
המפגשים יעודדו אותי או רק יפחידו אותי ?
שאלה מצוינת שתמיד מזכירה לי את אותה אמא שישבה אצלי בקליניקה ושאלה אותי "מה זה האגרטל הזה?"זה לא היה אגרטל. זה היה באנג בצבע ורוד שמשמש אותי להראות להורים מה זה באנג.
אותה אמא לא תיארה לעצמה שהבן שלה משתמש בסמים, שמשתמש בבבאנג ממש כמו "האגרטל" שיש לי בקליניקה.
התובנה הזאת הפילה לה אסימון ענק והיא הצליחה לראות את הילד במבט אחר, כל העיוורון נעלם והיא פתאום הבינה למה ההתנהגות של הילד שלה היא כזאת, וזה לא קשור לתירוץ "זה גיל ההתבגרות".
אז כן, זה לא כיף, אבל מצד שני זאת ההתחלה של הדרך לריפוי, להעצמת הילד, להבנת רגשותיו, לתהליך של שיח הורי מקדם ומכיל. להתבוננות בלבן של העין ולהבנה שיש מה לעשות בשביל לבנות את החוסן הנפשי של הילד, מבלי הצורך להשתמש בסמים.
ילדים עם הפרעת התנהגות יגיעו לפעילות עבריינית בדרך מהירה וקצרה יותר, ככל שנשכיל לטפל בהם מהר יותר כך נמנע מהם מצבי סיכון שהם עלולים להיות נקודות "אל חזור".
במסגרת ההכשרה תקבלו כלים להתנהלות מיטיבה גם בתחום הזוגי, כך קל יותר יהיה לטפל בהפרעת ההתנהגות - הקורס יאפשר לך להבין גם את הצד של בן/ת הזוג שלך במטרה ישירה אחת - לעזור למתבגר/ לילד שלך ולייצר מציאות בריאה יותר בתוך הבית.
אבל ככה זה גיל ההתבגרות. לא?
לא!לא מעט הורים משתמשים במשפט הזה "ככה זה גיל ההתבגרות" ממקום של קושי להתמודד עם המציאות.
בהימנעות הזאת, הם מתעלמים מהמצבים שמתרחשים בחדרים של הילדים שלהם, במסכים ובבתי הספר.
יותר מזה, הם מתעלמים מכל תמרורי המצוקה, שמאותתים להם המתבגרים שלהם.
בסוף זה מתפוצץ בפנים ויפה שעה אחת קודם לקבל אומץ ולהחזיר את הסמכות.
גיל ההתבגרות הוא גיל מורכב ועדיין יש לנו תפקיד משמעותי דווקא בגיל הזה, בנוכחות שלנו הפיזית והרגשית וגם ביכולת שלנו להציב גבולות שומרים שמעצבים את מגן הנפש שלהם, ומאפשרים להם לטעת נקודת ייחוס משמעותית מבחינת מציאות החיים הבוגרים.
הפרעת התנהגות בגיל ההתבגרות נשארת איתם לחיים הבוגרים ומייצרת בעיקר קשיים בכל תחומי החיים
הילד שלי בן 20, האם המפגשים מתאימים לי?
הפרעת התנהגות יכולה לבוא לידי ביטוי בגיל 3 עד 99, בגיל 20 ביציאה לחיים הבוגרים והעצמאיים הפרעת התנהגות תייצר קושי רב עבור המתבגר שלך ועבור המשפחה כולה.בפועל מתבגרים (גדולים) עם הפרעת התנהגות לא יצליחו לייצר שגרה בריאה, להחזיק מעמק במקום העבודה, לייצר זוגיות בריאה, להתנהל נכון כלכלית, לצאת מהבית ועוד.
ככל שנקדים לטפל בה כך ייטיב עם כולם, גם בגיל 20 ניתן ונכון וצריך לתת מענה, לייצר תמיכה לצד גבולות ברורים שמייצרים שינוי התנהגותי, רגשי וקוגניטיבי.
שינוי שמכניס רווחה גדולה לחיו של המתבגר - המבוגר הצעיר, מאפשר לו לחוש בעל ערך, מסוגל, יכול, עצמאי, נחוץ ובעיקר לא שקוף
האם תיהיה הקלטה של המפגשים ?
המפגשים יוקלטו, אך יש חשיבות מכרעת להשתתף בזום בלייב במהלך המפגשים. התכנית הליווי נדרשת הקשבה פעילה, שיח, שאילת שאלות וקבלת תשובות.אם חשוב לך ללמוד ולקבל כלים, לתת מענה למשפחה שלך או למטופלים שלך את מוזמנת בשמחה למפגשים בלייב. שם תוכלי לקבל מענה אישי לכל השאלות שיצופו ( ובטוח יהיו לך שאלות - כי זה נושא ממש מורכב) אני מבטיחה לתת לך מענה מותאם, מקצועי ומפורט בלייב תוך הבנה של השאלה לעומק.
ההקלטות יהיו זמינות למשך חודשיים לאחר הקורס. אני זמינה לשאלות במשך כל תקופת ההכשרה בקבוצה ייעודית של הקורס.
ההקלטות יהיו פתוחות אך ורק לקהל הנרשמים למחזור הספציפי של הקורס.
ליווי צמוד, ספר - מדריך לחינוך מתבגרים בעידן החדש " ג'ונאם" וקבוצת ווטסאפ לתמיכה ומענה במהלך ההכשרה, אופציה -2 מפגשים אישיים בקליניקה
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר